zaterdag 8 december 2012

Stage 2e kleuterklas

Hallo

op 26 november was het tijd voor de stage in de 2de kleuterklas. Dit voor een hele week.
Het thema dat ik mocht uitwerken was 'wonen'.
Een overzichtje van hoe ik het thema in de klas bracht:

Op maandag en dinsdag gingen we op ontdekking welke verschillende huizen er bestaan: een alleenstaand huis, een rijhuis, een huis met een schuin of plat dak, een appartement, een caravan en een boerderij. De kleuters hadden een foto meegebracht van hun huis. Uiteraard keken we ook eens naar elkaars huizen. We richtten samen een poppenhuis in waar de kinderen later mee konden spelen.




Daarna mochten we ons eigen huis tekenen. Maar niet zomaar, op een SPIEGEL met oorstokjes!
En we maakten lekkere courgettesoep.

We leerden ook een liedje over het vingerhuis:

Hoe maak ik een vingerhuis, een vingerhuis?

duimelot bij duimelot
likkepot bij likkepot
langelot bij langelot
ringeling bij ringeling
't kleine ding bij 't kleine ding.

Zo maak ik een vingerhuis, een vingerhuis.

En mijn vingerhuis staat hoog en
mijn vingerhuis staat laag.
En mijn vingerhuis staat hier en 
mijn vingerhuis staat daar.
En mijn vingerhuis staat zo en 
mijn vingerhuis staat zo.

Maar ik tover als ik zeg: " abracadabra, is het weg"
Zo maak ik een vingerhuis, een vingerhuis.

Woensdag gingen we verder met allerlei taken die in huis moeten gebeuren: de kinderen mochten in de watertafel afwassen, poetsen in de poppenhoek, taarten bakken met plasticine, een eigen veegborstel knutselen...

Donderdag gingen we eens kijken hoe mensen wonen in de Filipijnen. We leerden Balong kennen en gingen samen met hem op ontdekking.


Op vrijdag mochten alle kinderen een tekening maken voor Sinterklaas en die in  hun schoen stoppen, misschien krijgen ze wel iets lekkers in de plaats...


Dit was alweer een boeiende stageweek!

Groetjes

juf Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten